Každý den nové trendy a inspirace pro Ženy.

Modernizaci železničních koridorů východ – západ už nic nestojí v cestě

Post date:

Author:

Category:

Ministerstvo životního prostředí dalo projektu zelenou.
Propojení evropských regionů moderní a kvalitní železniční sítí přes modernizaci železničních koridorů východ – západ na Slovensku už nestojí v cestě žádná překážka.

Ministerstvo životního prostředí dalo zelenou projektu modernizace železniční trati Bratislava hl. st. – Kúty – Lanžhot v úseku Devínska Nová Ves – státní hranice ČR / SR v hodnotě téměř 275 milionů eur.

Výstavba více než tři roky
Železnice SR vnímají schválení EIA pozitivně, protože jde o důležitý koridor evropské železniční sítě. Jak dále uvedla pro agenturu SITA mluvčí ŽSR Ria Feik Achbergerová, po realizaci koridorů ve směru sever – jih se tímto krokem začíná i modernizace koridorů východ – západ.

Modernizace sítě ŽSR v úseku Devínska Nová Ves – státní hranice ČR / SR zahrnuje modernizaci dvou traťových úseků a provádění evropského systému řízení jízdy vlaků (ERTMS) na úseku železniční trati Bratislava-Kúty-státní hranice ČR / SR.

Jak podotkla Ria Feik Achbergerová, realizace začala zpracováním projektové dokumentace, protože jde o formu stavby „naprojektuj a postav“. Stavební práce jsou plánované na více než tři roky.

Investice bude financována z prostředků Evropské unie (EU) přes Nástroj na propojování Evropy (CEF) a také z prostředků příštího programového období, jelikož agenturou INEA (Innovation and Networks Executive Agency) byla odsouhlasena etapizace projektu na víceleté období, tedy rozdělení projektu na fáze .

„Smlouva, která byla podepsána v září 2020, je ve výši téměř 275 milionů eur. Modernizace se realizuje přes žlutý FIDIC“ naprojektuj a postav „. Podpisem smlouvy se začaly projekční práce, které odhadujeme na jeden rok. Následně se bude realizovat dílo,“ dodala Ria Feik Achbergerová.

Zlepšení železniční infrastruktury
Zakázka je součástí globálního projektu propojení Slovensko-české hranice se Slovensko-maďarskou hranicí přes Bratislavu.

Cílem projektu je napojení moderní a bezpečné železniční infrastruktury ČR na evropskou dopravní síť, čímž se zajistí propojitelnost evropských regionů moderní a kvalitní sítí v souladu s mezinárodně dohodnutými požadovanými technickými parametry.

Modernizace podle ŽSR přinese i obnovu a zlepšení technických parametrů zařízení a staveb železniční infrastruktury na západoslovenském úseku, jakož i zlepšení technických parametrů železniční infrastruktury.

„Zajistí navíc i bezpečnost celého provozu na železničních tratích, ale i růst atraktivnosti a využitelnosti pro cílových uživatelů železniční dopravy kvalitativním zvýšením služeb mezinárodní a vnitrostátní osobní a nákladní dopravy. Stejně zajistí zkrácení jízdních časů, redukci hluku a znečištění ovzduší, optimalizaci počtu a vybavení dopravní , počtu dopravních kolejí ve stanicích. Splní se požadavky pro interoperabilitu s dosažením mezinárodních standardů, „dodala mluvčí ŽSR.

Mohlo by Vás zajímat

- Reklama -PR článek