Každý den nové trendy a inspirace pro Ženy.

Připravte svůj organismus na chladné počasí

Post date:

Author:

Category:

Je pro vás podzim a zima každý rok stresujícím obdobím, kdy se potýkáte s nachlazením? Inspirujte se ověřenými tipy, jak se nachlazení a dalším onemocněním vyhnout. Připravte svůj organismus na chladnější počasí a užijte si podzim i zimu naplno.

Zaměřeno na stravu

Skvělým způsobem, jak se vyhnout nepříjemné rýmě je prevence. Využijte k tomu všechny možnosti tak, abyste zůstali zdraví a fit po celý rok. Nejdříve se zaměřte na svou stravu. Jednoduchou radou je konzumace sezónních potravin. Užijte si na podzim chutnou dýni, brambory, kořenovou zeleninu a je na vás, zda si připravíte čerstvé saláty nebo třeba pečené pochoutky.

Přidejte do svého jídelníčku co nejvíc čerstvých potravin a vyhněte se polotovarům. Nepřipravujte své jídlo ani smažením. Kromě pečení můžete vyzkoušet také maso, ryby, přílohy a zeleninu vařenou v páře. Na podzim a v zimě zařaďte také vývary a další polévky, které vás zahřejí.

Pitný režim je důležitý

Doplňte také pitný režim. V chladných měsících budete mít jen málokdy chuť na studenou vodu, zkuste ji pít raději vlažnou. Nebojte se přidat snítku máty, případně čerstvý citron nebo limetku. Podzimní plýskanice a následně zimní měsíce svádí také k horkým nápojům. Vyberte si ovocné, zelené, bílé, ale i bylinkové čaje. Doslaďte si je mírně medem nebo čekankovým sirupem.

Doplňky stravy

I když se snažíte vybírat potraviny s vysokým obsahem potřebných vitamínů, podzim a zima jsou obdobím, kdy sáhnout také po doplňcích stravy. Vyberte si lipozomální vitamíny s vysokou vstřebatelností. Proti nachlazení se hodí například vitamín C, ale také vitamíny skupiny B. Pro lepší náladu doplňte vitamín D. Nezapomínejte ani na potřebné minerály, ať už se jedná o zinek, železo, vápník nebo třeba hořčík.

Otužujte se

Slyšeli jste o zdravotních benefitech otužování? Začněte jen v případě, že nejste nachlazení a cítíte se být naprosto fit. Pozvolna snižujte teplotu své sprchy, až zvládnete sprchování studenou vodou. Poté můžete vyzkoušet rybníky, jezera nebo koupání ve studeném lomu. Skvělým způsobem, jak se otužovat je i bosá chůze. Vyzkoušejte ji v přírodě a užijte si tak zároveň akupresurní masáž nohou.

Mohlo by Vás zajímat

- Reklama -PR článek